Wyprawa za Mur i inne historie

Pośród dzikich ostępów kryje się niewielka wioska. Mieszają w niej całkiem zwyczajni ludzie: młynarz i kowal, rybacy i pasterze, myśliwi i chłopi. Pod lasem stoi domek wiedźmy, a w samym środku wioski, obok pokrytego runami menhira znajduje się gospoda, gdzie zatrzymują się podróżni z dalekich stron. Tacy przybysze snują wieczorami opowieści, których słuchają z uwagą młodzi ludzie – już nie dzieci, ale jeszcze nie dorośli. Słuchają – i marzą: o zaklętych skarbach, rycerskich ostrogach, zamorskich krainach i straszliwych smokach. Nie wiedzą jeszcze, że już niedługo przyjdzie im przekroczyć biegnący w pobliżu wioski mur, oddzielający bezpieczny świat codziennych spraw od pełnej przygód krainy czarów, i wyruszyć na spotkanie przygody.

“Wyprawa za Mur i inne historie” to polski przekład gry “Beyond the Wall and Other Adventures” wydawnictwa Flatland Games. Jej zasady to adaptacja reguł pierwszej, klasycznej edycji “Dungeons and Dragons” – gra zalicza się zatem do nurtu OSR (Old School Revival). Podobnie jak matka wszystkich gier fabularnych (RPG), “Wyprawa za Mur” pozwala przeżyć niezapomniane przygody w cudownym świecie fantasy, który powstaje w wyobraźni graczy, przy użyciu prostych zasad, sprawdzonych przez tysiące drużyn z całego świata w ciągu półwiecza. Oznacza to, że do gry potrzebny jest komplet kości – od k4 do k20.   

Zobacz stronę WWW

Kup podręcznik